مرسی از ویلی ونکا که افتخار اولین دعوت شو ب من داد :)

معرفی کتاب اسکار و مامی صورتی (توسط ویلی ونکا)

 

خب...کتابی من میخوام معرفی کنم...کتاب "هستی"، نوشته ی آقای "فرهاد حسن زاده" نشر "کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان" عه

اول از همه پیشنهاد میکنم اگه جدیدا خواستین کتاب بخرین، از نشر کانون بخرین. چن وقته کتابامو فقط از این نشر می گیرم. و واقعا سبک کتابایی که از این نشر خوندمو تا حالا هیچ جا نخونده بودم. کتابای واقعا خلاقانه و گلچینیو چاپ میکنن.

بریم سر کتاب...

این کتاب راجب یه دختر 10-12 ساله س، که تو دوران جنگ با خانواده ش زندگی میکنه. الان تا گفتم جنگ همه گارد می گیرن که "اه دوباره کتاب دفاع مقدسی" و ... خیلیا ب همین دلیل این کتابو نخوندن.

ولی جالبه بدونین خودمم اصلا اهل خوندن کتابای مربوط ب دوران جنگ نیستم. جز دوتا کتاب که ب معرفی کسی خوندم و یکی ش همین هستیه. اون یکی رم شاید بعدا معرفی کردم.

بریم سر اصل مطلب. بله. هستی با خانواده ش توی فک کنم یا آبادان یا خرمشهر زندگی میکنن. دقیق یادم نیست. و ب واسطه جنگ مجبور میشن برن یه شهر دیگه.

این کتاب چنتا ویژگی منحصر ب فرد داره که باعث جذابیتش میشه.

اولی ش...تاب از زبون خود هستیه. ینی یه بچه 12 ساله که دیدگاه بچگانه و محدود خودشو داره. و این ب نظر من خیلی داستان شو شیرین کرده. مثلا هستی از دیدگاه بچگانه ش، عاشق صدامه😂 (صدام: فرمانده عراقی ای که ب ایران حمله کرد) 

 

دومی ش...داستان طنزشه. که در عین دردایی که شخصیتا از دوران جنگ میکشن، طنزای ریزی که ب خاطر جنوبی بودن شون و داستانای هستیه، باعث خنده آدم میشه.

 

و سومی ش که ب نظرم مهم ترین نکته شه...کتاب ب لهجه جنوبی نوشته شده! ینی _َ _ِ _ُ های کلمه ها رو نویسنده بر اساس لهجه جنوبیا گذاشته! انقدر این مورد بولده، (نمیدونم شمام اینطورین یا ن، ولی من تو ذهنم با خودم حرف میزنم) که من تو مدتی که این کتابو میخوندم، ناخودآگاه حرفایی که تو مغزم با خودم می زدم، ب لهجه جنوبی بود😂! 

 

خوندن هستی مثه یه تجربه ای میمونه که تو یه خانواده معمولی، با کلی صمیمیت جنوبی بین اعضای خانواده، و همینطور کلنجارا و لجبازیای پدر، تو دهه 60 و بین کلی خاک، با یه بچه از دنیا بی خبر که فقط براش خاله و دایی و مامانش و فوتبال مهمن زندگی کنی :)

هستی رو ب چند  نفر قرض دادم خوندن، و همه شونم خوششون اومده. پیشنهاد میکنم شماعم حتما بخونینش. خیلی کتاب شیرین و خاکی ایه *-*⚽☀️

 

این کتاب وایب این آدما رو ب من میده که ب این چالش دعوت شون میکنم :)

نرگس

فاطمه

زهرا

عشق کتاب

 

برای خوندن توضیحات چالش کلیک کن :)